lördag 15 mars 2008

Snart smäller det!

Nu är jag på plats i Globen, igen! Gårdagen var mycket intensiv här på arenan, Globen tar ju trots allt ganska många fler besökare än tex. arenan föregående vecka i Kiruna...Så det var full fart på våra proffsfotografer och själv sysselsatte jag mig med att göra alla monterbesökare till fullfjädrade schlagerartister. Som vanligt var resultatet enastående :-)!

Vi lyssnade även på alla bidrag igår och den känns helt omöjligt att säga vem som tar hem det idag...det jag har att gå på är publikens jubel igår och min egen musiksmak. Publikhysterin var nog som allra störst när Rongedal, Bengtzing och Perrelli entrade scenen. Men å andra sidan fick Nordman, BWO, Amy Diamond och Sanna Nielsen också ,ängder med jubel och skrik...hmm...svårt alltså men vissa fick i alla fall inte lika mycket jubel som andra och det säger ju eventuellt något om kvällens utfall. Själv tror jag att Rongedal eller Linda tar hem det men det är egentligen bara en vild gissning...BWO och Perrellis låtar är helt klart grymma danslåtar och jag tror de skulle göra riktigt bra ifrån sig nere i Europa...ja vi får helt enkelt se hur svenska folket röstar ikväll då det verkligen gäller. Även fast det låter lite tråkigt så måste jag hur som helst säga att jag är helt ok med att de flesta av kvällens finalister kan vinna, som sagt grymt startfält där många musikkategorier representeras!

Ha det grymt i TV-soffan!

Inga kommentarer: