måndag 10 mars 2008

Efter en kul helg och 2 långa bilresor...

Nu var det längesen! Lördagen gick som vanligt i ett och gårdagen spenderades på vägarna...men det gick bra köra även denna gång och 2 av 3 passagerare sov de första 4 timmarna (inkl jag). Men nu är jag på plats i Stockholm och redo att skriva och illustrera lite av helgens bravader i norr!

Detta veckoslut har skiljt sig mycket från föregående av flera anledningar. För det första var vi bara 4 personer från "vårt team" som åkte till Kiruna vilket faktiskt var supermysigt även fast det emellanåt var tomt och nu saknar man så klart resten av ligan riktigt mycket! Anledningen till att vi inte var så många var för att vi inte hade några direkta aktiviteter på dagarna, alltså ingen kändis- och publik-fylld trailer vilket också gjorde vistelsen annorlunda. Det faktum att vi var i Kiruna gjorde mer än något annat att helgen kändes annorlunda. För det första var det otroligt vackert och stilla, strålande sol, vindstilla, superkallt och frisk luft! Kirunaborna var mycket trevliga och gemytliga, dock lite svårflörtade och lite tystare jämfört med pladdriga "sydbor". Det kändes helt enkelt exotiskt att vistas där uppe!

På fredag kväll och lördag förmiddag var det förhållandevis lugnt på arenan men på lördagkvällen var arenan som förbytt och stämningen var fantastisk! Jag fick rysningar när nästintill alla aristerna uppträdde, framförallt när Sibel sjöng sin underbara ballad. Även fast jag tidigare skrivit att jag tycker att låtarna i Melodifestivalen ska vara "gladlåtar" så tycker jag det var helrätt att Sibel gick vidare; hon är grym och är verligen värd en plats i Globen! Måste även säga att jag gillade det faktum att Nordman gick vidare, jag blev ju förtjust i låten och framträdandet redan i Karlskrona. Förstått att det varit mycket skriverier om Carolas rekationer på hennes och Andreas "ickevinst" men mycket av det är säkert inget annat än just skriverier. På efterfesten syntes i alla fall inga tårar, hon var snarare den som syntes till på dansgolvet när de flesta andra artisterna hade lämnat helt eller hängde i baren. Caracola var också lite party och syntes till på dansgolvet en hel del i början av kvällen. Sibel såg jag dessvärre inte mer än en glimt av...Luuk däremot uppträdde med sin fina "sång till Björn" och han hade nästan lika mycket inlevelse som i "musikvideon" (se nedan).


Lördagens vinnare tillsammans med Liseth.


En till synes glad Carola framåt småtimmarna.


Christian Luuk uppträdde på efterfesten...mycket finstämt!


Micke och en pussglad E-Type...


Caracola och Ola dansade loss på efterfesten.

Nästa gång vi ses är i Stockholm i samband med la grande finale! Torsdag, fredag och lördag kommer vi hålla till på Hötorget där MASSA av de artister som ska vara med på lördag kommer besöka oss för intervjuer mm. Tills dess får vi nöja oss att höra finalistlåtarna på radio...So long!

1 kommentar:

Anonym sa...

ola är bäst helt enkelt!<3