söndag 2 mars 2008

Schlager när den är som bäst!

Jaha, vad ska man säga denna söndag efter ett fullständigt enastående veckoslut!? Det har varit sjukt kul att vara i Karlskrona både jobbmässigt och nöjesmässigt. Det känns som att jag hunnit med det mesta, utom kanske just bloggskrivandet..i alla fall inte i den utsträckning jag skulle velat...men "what to do" ibland...

Schlagerkvaliten som väntar alla tittare i Globen har väl minst sagt höjts i och med att Bengtzing och Perrelli gick vidare. "Så lika men ändå så olika" skulle jag vilja påstå att deras approach och bidrag är. Båda bjöd på mycket klassiska schlagerlåtar enligt min uppfattning vilken såklart innebär riktigt "catchiga" refränger och smittande käcka melodier. Men Lindas bidrag var mer lättsamt, glatt och framförallt energisprudlande medan Charlottes var mer samlat, glamouröst och ja..pampigt kanske. Apropå pampigt så tycker jag att Nordman faktiskt förtjänar en plats i Kirunafinalen inte minst för att hela han är just pampig! Han står liksom och vaggar på scenen i sina mörka tyger och bara gör sin grej...funkar tycker jag.

När jag börjar tänka på Nordmans kläder kommer jag att tänka på en tjej jag träffade på väg hem till Götet på tåget. Hon och hennes kollegor är nämligen ansvariga för artisternas frisyrer, inte för att Nordman är den som behöver mest styling när det kommer till håret men det finns ju andra som det (håret) säkert har hypermycket betydelse för. Efter själva bidraget och möjligtvis klädseln är ju trots allt håret en mycket omtalad aspekt efter finalerna ägt rum. Och tydligen har vissa väldigt mycket att säga till om när frisyren ska bestämmas, inte mycket fria tyglar för frisörerna alltså. Det var hur som helst kul att prata med frisören/stylisten på vägen hem just för att det än en gång gick upp för mig vilken mängd av människor det är som är involverade i hela festivalen! Allt från stylister, artister, publik och sponsorer till tekniker, scenbyggare, TV, kommuner och vaktbolag. Bara för att nämna några aktörer...ja galet stort är det hela och det är vansinnigt roligt alltihop! Det säger jag ju jämt men det är verkligen det!

Nu gäller det att ladda inför min längsta resa inom Sveriges gränser...äventyrsresan till Kiruna och andra chansen!

Ses då!

Inga kommentarer: